RSS Feed

Nu avem atitudine, nu avem traditie de invingatori

Meciul pierdut al stelistilor in fata lui Lyon mi-a lasat acelasi gust amar ca si meciul egal al Romaniei cu Franta.

Aceeasi lipsa de atitudine, de vointa, de putinta. Mi-a facut sila si am recunoscut toate slabiciunile romanilor ca si popor. Asa cum sunt descrise de Dumitru Draghicescu in cartea lui celebra „Din psihologia poporului roman” asa sunt exemplificate perfect in sport si mai ales in fotbal. Si in presa.

Nu suntem in stara sa fim constanti, consecventi, previzibili. Din contra, suntem exact invers. Avem reusite marete si esecuri  adanci. Cand suntem pe val, vezi 2-0 pt Steaua, credem ca l-am prins pe Dzeu de un picior dar rapid „ne taiem” si vesticii ne pun la colt. Sunt vesnic uimit de acest stil al nostru in care ma regasesc si eu. Din pacate nu avem  atitudinea acea de a merge peste Franta la 2-0 si sa le dam inca trei boabe sau peste Lyon si sa ii batem de sa le povesteasca nepotilor.

Probabil suntem o tara cu destin mic iar Cioran sau mai nou Patapievici au avut dreptate sa scrie pagini negre despre Romania

2 responses »

  1. păi, ce vrei și tu? de unde atâtea pretenții? n-am fost niciodată imperiu. n-am atacat, doar ne-am apărat. ca să nu mai spun că suntem așa cum zicea niscaiva scriitor francez, nu-i mai țin minte numele: românii au împrumutat de la turci lenea, de la greci lipsa de bună credință în afaceri, de la ruși desfrâul, de la fanarioți josnicia și vanitatea și de la polonezi apetitul pt divorț. suntem o rasă occidentală cu obiceiuri orientale. foarte proastă combinație, ai putea zice. )

  2. F. tare ce a scris acel scriitor francez…nu stiam de aceste opinii dar observ ca are mare dreptate.
    mersi de post

Lasă un răspuns

