RSS Feed

TVR – cum se incalca standardele si cum sunt ele aparate

Nu stiu daca stiati un fapt important pentru media vizuala:

Televiziunea Romana (TVR) este singura televiziune din tara asta  care are o Comisie de Arbitraj si Etica, deci este singura care apara standarde de deontologie jurnalistica. Adica cum se respecta regulile meseriei de jurnalist de televiziune. Deciziile acestei comisii sunt consultative dar extrem de importante. Ea apara Statutul Jurnalistului din TVR, codul deontologic pe care l-au semnat toti jurnalistii din TVR. Institutia este una de stat, unde exista sindicat de presa si directorat, unde sindicatul are forta, unde e respectata notiunea de partener social.

Va dati seama ce e in televiziunile comerciale unde doar interesele patronului conteaza, restul sunt povesti pentru naivi. Nici o televiziune de acest tip nu are asemenea standarde si organisme ca si TVR, poate cu exceptia Realitatea TV, unde e ceva cod interior referitor la deontologie. Nu stiu cat de respectat e, stiu insa ca exista.

Iata ca ieri, a explodat un nou caz in care Comisia de Etica si Arbitraj a TVR a demonstrat, dupa audieri solicitate de jurnalisti care au refuzat, in baza clauzei de constiinta, sa semenze un buletin de stiri in care un politician a fost invitat cu incalcarea tuturor standardelor si regului jurnalismului de televiziune.

Iata ce zice HOTNEWS.RO

Comisia de Etica din TVR: sefa interimara a Stirilor este responsabila de deciziile editoriale gresite in cazul Dragnea

de C. Ionescu HotNews.ro
Joi, 16 iulie 2009, 15:30 Economie | Media & Publicitate

 

Interventia lui Liviu Dragnea la TVR, in seara dinaintea alegerilor europarlamentare, a fost o decizie editoriala gresita luata de directorul interimar al Stirilor, Madalina Radulescu, „in ciuda opiniilor exprimate de subalternii sai”, considera in unanimitate Comisia de Etica si Arbitraj din TVR, care nu exclude posibilitatea ca aceasta interventie sa se fi petrecut dupa consultarea conducerii TVR, asigurata de Alexandru Sassu. Comisia a investigat timp de mai multe saptamani acest caz, in urma unei sesizari venite din partea a doua angajate ale redactiei Stiri.

Cazul Dragnea-Tema zilei, pe scurt:
  • In data de 6 iunie, cu o zi inaintea alegerilor europarlamentare, cand posturile TV nu mai aveau voie sa difuzeze materiale electorale, Liviu Dragnea, vicepresedinte PSD si sef al campaniei electorale PSD, a fost invitat la Tema zilei, rubrica a Telejurnalului TVR.
  • Initial, la Tema zilei fusese programat un interviu pe teme sportive. Tema interviului cu Dragnea a constat in disputele PSD-PDL, insa interviul a fost marcat de elemente electorale.
  • Doina Georgescu, producator Stiri, si Adriana Gulea, editor Stiri, precum si producatorul Dorin Muntean au decis sa-si retraga semnatura de pe genericul de final.
  • Ulterior, Madalina Radulescu le-a amenintat pe Doina Georgescu si Adriana Gulea cu taierea zilei de munca.
  • Doina Georgescu si Adriana Gulea au apelat la Comisia de Etica si Arbitraj din TVR, solicitand un punct de vedere privind decizia lor de a apela la clauza de constiinta cand si-au retras semnatura.
  • Cazul Dragnea a fost sanctionat cu somatie de catre CNA, insa TVR a decis sa conteste aceasta sanctiune.

Comisia de Etica si Arbitraj si-a facut cunoscut punctul de vedere joi, pe site-ul TVR dupa mai multe sedinte in care au fost audiati Doina Georgescu, producator stiri; Mihai Radulescu, prezentator Telejurnal; Madalina Radulescu, director interimar Stiri; Mihai Constantin, moderator „Tema zilei”; Adriana Gulea, editor stiri; Andi Vilara, redactor-sef Redactia Emisiuni si Transmisiuni, Departamentul Sport. Concluziile Comisiei au fost adoptate in unanimitate de membrii acesteia.

Comisia constata „ca nu este prima data cand directorul interimar al Stirilor recurge la intimidarea subordonatilor. Un incident asemanator s-a petrecut in luna martie 2008, dar concluziile formulate atunci de CEA au fost ignorate atat de ziarista, cat si de conducerea SRTv”.

Constatarile Comisiei de Etica si Arbitraj au caracter consultativ. Intre altele, Comisia a constatat ca:

  • Gestul Doinei Georgescu si al editorului Adriana Gulea de a refuza sa-si asume sub semnatura un produs jurnalistic in contradictie nu doar cu opiniile lor profesionale, ci si cu reglementarile specifice ale Consiliului National al Audiovizualului, a fost de buna-credinta si in conformitate cu prevederile Statutul ziaristului din SRTV
  • „Pe langa incalcarea reglementarilor specifice campaniei electorale, constatata si sanctionata de CNA, emisiunea „Tema zilei” din 6 iunie contravine si normelor deontologice asumate de jurnalistii din televiziunea publica. Astfel, decizia editoriala a Madalinei Radulescu de a invita reprezentantul unui singur partid la o dezbatere care-si propunea sa trateze „frictiunile din coalitie” a creat premisele pentru nominalizarea de catre dl. Liviu Dragnea, intr-un context critic, a unor ministri din PD-L, fara posibilitatea unei replici din partea partenerilor de guvernare. Dezechilibrul astfel creat ar fi putut fi evitat daca s-ar fi respectat Statutul ziaristului din SRTV”
  • „Chiar daca nu au fost puse in aplicare, amenintarile formulate de doamna Radulescu la adresa celor doua jurnaliste din subordine reprezinta o forma de presiune cu atat mai de neinteles cu cat au venit dupa ce Consiliul National al Audiovizualului a sanctionat SRTv pentru consecintele unei decizii editoriale gresite, luate de directorul interimar al stirilor in ciuda opiniilor exprimate de subalternii sai. Atitudinea Madalinei Radulescu este in contradictie cu normele de conduita stipulate in Statutul ziaristului din SRTv
  • Anularea in dimineata de 5 iunie a circuitelor de satelit comandate pentru formatul stabilit al rubricii „Tema zilei”, imediat dupa ce redactorul sef Andi Vilara a primit confirmarea doamnei Radulescu privind renuntarea la subiectul sportiv, dovedeste ca decizia schimbarii tematicii emisiunii a fost luata anterior momentului declarat de directorul interimar al stirilor (vineri seara).”
  • In acelasi timp, faptul ca Presedintele-Director General al SRTV, dl. Alexandru Sassu, a comunicat inca de joi conducerii Departamentului Sport anularea subiectului initial al „Temei zilei” pune sub semnul intrebarii sinceritatea declaratiilor din presa ale Madalinei Radulescu, potrivit careia ar fi luat decizia schimbarii temei emisiunii fara consultarea conducerii TVR.

SURSA: HOTNEWS.RO (mai multe pe acest site despre subiect)

Iata deci o dovada fara tagada a politizarii odioase a TVR de la virf, iara dovada recunoasterii ca directorul -presedinte al TVR a fost partinic, pro formatiunea care l-a propulsat acolo sus si pe care a servit-o ca la carte.

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: