RSS Feed

Romania nebuna

Trec anii, trec deceniile, si Romania nu se schimba. Sau o face extrem extrem de lent. E o Romania bolnava, una nebuna de tot si parca si contextul o ajuta sa ramana asa. Exemplele sunt la tot pasul….unele incredibile. Nici nu e de mirare ca tot mai multi vor sa emigreze, cel putin din cei cu care eu vorbesc, unii deja tineri parinti, deci nu fitecine, ci oameni cu un bagaj de viata, cu o anumita situatie, realizari, studii dar evident cu anumite pretentii, nu exagerate, dar care nu pot fi  satisfacute aici. In primul rand, initiativa, faci ceva, sar zece sa te critice DESI EI NU FAC NIMIC, sa iti analizeze ce ai facut, ai parte de susoteli, barfe, apoi atacuri, complet nefondate. Rezultatul: te apuca lehamitea, iei decizia sa nu te implici in nimic, initiativa moare din fasa. De aia nu avem nici o socitate civila clujeana. Apoi vine episodul doi: totusi, faci ceva, oricat de mic. Incep si mai tare barfele, susotelile, etc etc. Esti tocat marunt desi nu ai facut altceva decat sa lupti pentru un proiect, idee. Daca ii mai si antrenezi si pe altii in ele e excelent, daca o faci de unul singur, o incasezi de unul singur. (personal am trait ambele situatii).

E bine deci sa fii blindat, si nu iti pese efectiv de reactii, dar asta inseamna sa ai un psihic puternic si nu toti il au, nu toti au chef sa se expuna. Cati oare vor avea curajul sa protesteze fata de  Bahmuteanu, propusa sa  „astepte invitatii si sa prezinte la Balul Operei clujene” cum scrie exclusivitatea din „Adevarul de Seara” de luni…Pai e o rusine nationala sa vina Bahmu sa prezinte…punem pariu ca marii „intelighenti”, „seniorii cetatii”, cu ipocrizia si snobismul  cunoscute de mine in lumea „‘telectuala” de la Cluj o sa inghita in sec si o sa o accepte? Clujul ar da un mare semnal de respingere a nonvalorilor patentate, a manelizarii fortate practicate de unele televiziuni otevizate, daca ar avea o reactie civilizata de respingere. Sunt insa sceptic….mie unul imi este rusine ca Bahmu ar putea sa prezinte Balul Operei…am fost socat cand am citit… apoi unii mai „initiati”…mi-au zis ce ar fi in spate…nu stiu domnule….dar….in fine…am participat la mai multe editii, am luat bilet, am fost cu sotia odata, am si poze, de la an la an a fost mai slab…parerea mea. Am vorbit si cu Columbeanca de doua ori pe larg, datorita fostei profesii, in fine stiu care e „reteta”. Domne, nu suntem obligati sa o ingurgitam, si ma astept de la seniorii cetatii sa NU o ingurgiteze…Altfel, degeaba ne dam nu stiu ce „inima a Transilvaniei’, ca aici s-au pus si ciolane pe masa la consilieri, au fost si statui uratite, au fost multe ABERATII. Din pacate. Sau redam STAIF-ul orasului sau sa renuntam sa ne dam patrioti locali. Cel mult o putem face la birt, acolo ne pricepem de minune, suntem asi, suntem tari ce mai….

PS

Alte aberatii sau chestii negative:

In trei saptamani s-au inchis 4 ziare nationale, de boboteaza e cald, romanii au savurat Paranghelioane, o manelizare fara precedent a Romaniei (Revelioanele TV comuniste erau net mai bune, net, nici nu suporta comparatie), la concertul ACDC s-au suplimentat cele mai scumpe bilete, 265 bucata, desi alea eftine mai sunt de vanzare, deci unde e criza…, si atatea altele….Si mie imi vine sa fug din Romania!

2 responses »

  1. Ai foarte mare dreptate Tibi! Eu am „fugit” din Romania, dar tot nu stiu unde e mai bine?! Tara mea iubita m-a obligat sa plec pentru ca nu mi-a oferit o sansa la un trai decent. Romania promoveaza doar ce vrea ea, in mare pare non-valori, e trist dar romanilor le place!

  2. Aici e problema. nu ai o garantie ca vei reusi dincolo, dar poate ai totusi mai multe sanse…nu stiu…e o dilema foarte grea. Orice om normal din tara a avut macar o data o dilema de acest tip.
    Numai bine andreea!

Lasă un răspuns

