RSS Feed

Mandria de a fi roman

Foarte rar mi se intampla sa ma simt bine in tara mea, adica sa vibreze acel „ceva” din mine care sa ma faca sa ma simt roman. A fost cazul la Revolutie, la mondialul din 1994 de fotbal si cand a iesit Emil Constantinescu presedinte. In rest…desert.  Mereu mi s-a parut ca traim intr-o tara dezastruoasa, unde ne chinuim, si am cautat motive sa ma bucur ca sunt nascut in Romania. Miile de articole cu cazuri de batjocura privind monumentele istorice m-au facut sa fiu si mai sceptic. Cu toate acestea nu am emigrat, desi mereu am fost din punct de vedere financiar la limita. Macar pentru bani si tot merita sa emigrez, mai ales ca stiu si ceva limbi straine. Si imi place sa lucrez.

Am fost atacat de nationalisti de cafenea, care sunt nationalisti verbali, nu fac absolut nimic concret pentru Romania in afara sa demonizeze minoritatile din Ardeal. Sa o zic clar: fara mostenirea austriaco-ungara, noi ardelenii,  eram ca cei din sud, poate mai rau.  Oricum ne degradam non stop, noi, ardelenii. Asta nu inseamna ca imi plac radicalii din minoritati, din contra nu imi plac deloc!!

Sambata cu ocazia unei chestiuni de ordin personal am putut sa ma bucur din nou ca m-am nascut aici. Am fost cu treaba la Alba Iulia si am prins, fara sa imi planific, fara sa vreau, zilele orasului. In cadrul lor, era liber la intrarea in „Cele trei fortificatii” de tip Vauban.

Este exceptionala restaurarea reusita de  grupul privat Corint SA! Eu asa restaurare de monumente istorice vechi, de la romani la cele de tip Vauban nu am mai vazut nicaieri. Plus vremea buna, schimbarea garzii la ora 12, si terasele cu corturi superbe unde an ras o bere. Am prins si  focurile de tun! Superb.

In plus, era totul tuns cu masina, gazon englezesc impecabil, mi-a placut enorm!

Asta trebuie ca sa ne simtim romani, sa ne respectam vestigiile istorice, istoria, nu sa clamam  „Noi suntem romani”, la birt, intr-un mod provincial, sa ne batem in pept, da sa nu facem nimic. Uitati-va ce se intampla la Sarmisegetusa, rusine nationala!

Mergeti la Alba si vizitati! Merita!!

Lasă un răspuns

