RSS Feed

Batalie in online

Competitia politica sau administrativa dintre doi actori ai opiniei publice, primar si presedinte de consiliu judetean, fiecare consiliat de staff-ul sau a dus la Cluj sau duce deja la o concurenta in noul mediu online care s-a impus, ca 3-4 ani, ca noua media care face agenda. Pentru ca gradul de accesare al online-ului clujean e tot mai mare, pentru ca studiile arata ca suntem un judet cu grad mare de conectare la net si de utilizare mai cu seama, este normala aparitia unei concurente si pe aceasta plaja.  In capitalism, ca sa folosesc un loc comun, concurenta e benefica. Daca rivalitatea a a avut loc pana acum in interiorul filialei clujene a partidului de guvernamant, dintre primar si presedintele Consiliului Judetean, ea a rabufnit apoi in media print si online. Incepe insa sa se accentueze in online. Tise a inaugurat audientele pe facebook, cunoscuta retea de socializare cu extrem de multi utilizatori- din nou Clujul e aici locul 1 in Transilvania- Sorin Apostu a replicat, bine consiliat, cu conferinte de presa online. Aici au ocazia cei care au timp, acestea fiind sustinute la ore cu ar fi 11, 12 sau 13, sa vada si cum si ce intreaba presa si cum si ce raspunde primarul consiliat de staff. Rar intrebari critice sau incuietoare in general sunt intrebari cuminti sau neutre pe subiecte de interes public. (conferintele de presa de altadata, perioada Funar sau chiar Boc erau mult mai acide si provocatoare).

Trebuie sa na asteptam la reactivarea intensa a comunicarii politice mai ales ca vine anul electoral, asta se va intampla cu siguranta. Vom vedea atunci cati dintre candidati cred in mesajele online bine structurate, cine va avea forta financiara si de resurse umane sa isi ia pe termen scurt, 3 luni consilieri, normal, din lumea comunicatorilor si ziaristilor care sa joace in online.  Sper sa intre fantezia si creativitatea in joc in cazul mesajelor. Campania lui Obama e un bun studiu de caz. Detinatorii de siteuri cu trafic bun, http://www.adevarul.cluj.ro , www.ziuadecj.ro, citynews.ro, www.ftr.ro, www.stiridecluj.ro, www.szabadszag.ro, cei sase mari competitori in acest moment la Cluj in opinia mea dupa date de trafic, vor avea un rol hotarator in a transmite mesajele actorilor politici dar doar sondajele de opinie profesionale vor putea decela cat va modela online-ul in intentia de vot.  Va fi interesant de exemplu pentru cei care lucreaza la IRES sau in alte institute de sondare a opiniei publice. Oare cat va contribui online-ul si cat media tiparita in intentia de vot tinand cont ca tirajele continua sa fie relativ mici iar vanzarile totale de presa scrisa locala sunt si ele destul de mici (pentru cifre de tiraj facute in mod curajos public dati click aici: http://liviualexa.ro/2011/01/26/sex-casete-scandal-lovitura-de-teatru/

Cu alte cuvinte ma pasioneaza care va fi media care va face agenda, daca o va face, online-ul sau ziarele locale tiparite? Despre televiziune stim ca e regina si media cu cea mai mare capacitate de influenta, batalia mare acolo se da. Dar in afara ei cat va conta online-ul si cat media traditionala?

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: