RSS Feed

Derbyul „U”-CFR la rece

Am lasat un timp sa treaca, sa se calmeze spiritele, sa se epuizeze articolele. Am citit tot. Multe articole bune, analize faine. Mai adaug si eu una. Asa cum am vazut eu situatia de pe stadion, unde am trait la maxim un meci bun mai ales in a doua repriza.

Deci:

– conducerea CFR a interpretat meciul cu „U” ca pe un razboi. De imagine, simbolic, etc.  Si la razboi se folosesc Toate armele din dotare. In acest context armele CFR-ului s-au numit sicanari si exagerari. Sa luam deciziile clubului CFR in ordine ca sa dovedim ca totul a fost premeditat, pus la cale sa enerveze la maximum publicul „U”-ist si in general clujeanul cu bun simt. Pentru ca CFR are un public  mult mai putin numeros, s-a vazut acum definitiv. Daca la un derby iti vin doar abonatii fideli, micuta galerie si restul publicului care a avut acces la stadion tine cu „U” 90 la suta arata ca in ciuda marilor trofee CFR 1907 Cluj NU a reusit sa castige orasul. Cu toate investitiile facute. Si atunci traversezi o stare de frustrare la nivel de conducere.

1. primul comunicat postat public pe siteul CFR, anunta ca abonatii clubului, pe baza abonamentului, au posibilitatea sa cumpere 10  bilete. Restul publicului, pe baza de buletin cate 5 tichete.

2. se emite un al doilea comunicat , mult mai restrictiv, care zice ca abonatii au voie la 10 bilete in timp ce restul, simpatizanti, oameni ai muncii, si, in final, fanii lui U nu pot sa cumpere decat 1 bilet pe baza buletinului. Asta eu spun ca e Sicana.

3. colac  peste pupaza, clubul CFR inchide, incredibil, in ziua mecului, casele de bilete la ora 12.00, desi meciul incepe la ora 20.30!! Cei mai multi clujeni lucreaza la ora 12 si aveau posibilitatea achizitionari de bilete doar dupa job! Au ramas pe dinafara! Asta eu numesc Sicana

4. pe stadionul cu extrem de multe locuri libere se dau tare la statie non stop imnuri ceferiste. Logica e asta: e stadionul nostru, jucam acasa, am investit enorm aici, facem ce vrem, dam la maxim muzica repetitiva, enervanta la maxim. Enervanta pentru oaspeti. Asta s-a si dorit, asta s-a obtinut.

5. In timpul meciului, ca in vremurile de trista amintire ale comunismului, se da tare, la boxe galeria. Totul premeditat, calculat. Dar aici efectul zic eu nu a fost atins. Acest fapt a fost interpretat de multi clujeni neuri ca o rusine si ca recunoastere tacita dar definitiva a absentei galeriei CFR-iste, care oricum, se stia, NU se poate compara ca anvergura si fidelitate cu  „sepcile rosii”. Asta se numeste sicana

6. La final, dupa incheiera meciului, continua sa rasune din boxe imnuri ceferiste, tot ca sicana la adresa unei galerii in extaz dupa golul lui Cojocnean.

Deci putem trage concluzia certa ca s-au utilizat tactici de razboi aplicate domeniului sportiv. Partial au dat roade.

Sa nu ne imbatam cu apa rece. Orice derby, s-a vazut, depaseste in intensitate si incarcatura restul meciurilor.

Dar un comportament mai civilizat si neprovocator din partea organizatorilor din Gruia ar fi putut exista. Ca respect pentru clujenii neutri, civilizati. Sau, in utopia mea, fata de clubul rival.

Cred ca nu vor avea niciodata o galerie atat de fierbinte ca a lui „U”!!

QED

17 responses »

  1. Cam prea la rece, cam prea putin sport. Cu organizatorii am dat si eu de pamant in comentariul meu, desi sunt „ai mei”. Ma asteptam, din partea unui „U”-ist, sa scrie ceva si despre jocul bun al echipei favorite din repriza a doua, cu un om in minus, nu doar despre „sicane”. Nu de alta, dar si fotbalul din teren face parte dintr-un derby, nu doar amanuntele picante din jurul gazonului.
    PS – Galerie fierbinte, nimic de zis! Insa, multumit cu toate scandarile? Mai ales, satisfacut de aia cu „afara, afara cu ungurii din tara!”?
    Cu respect, un ceferist.

  2. cj-07-cfr: eu nu imi propun sa „dau cu nimeni de pamant”. Aia nu mai e analiza , la rece. Comentariul meu a fost axat din start pe ce s-a intamplat in afara meciului. A fost un egal echitabil, cu 2 goluri inventate.
    – evident ca nu imi plac injuriile si nici acea cu „ungurii afara din tara” dar nici cu galeria lui CFR nu mi-a fost rusine, au injurat si ei destul, au avut bannere cu m…etc. Dar sa nu confundam stadionul de fotbal cu opera. Eu mi-as dori civilizatie si derby fara injuraturi, dar ma tem ca e o utopie….

  3. Pingback: CFR 1907 Horticultori faimoşi (II) « Buletin de Cluj

  4. cred că de la cianură li se trage cu şicanele iar acel „afară, afară cu ungurii din ţară” li se adresa celor care se îndelenticesc cu ale lui csibi, tokes şi soros&com… ca să nu mai zic gestul jenant al spectatorilor angajaţi de arpi cu carte de muncă probabil la adresa galeriei studenţilor cu acei pinguini spânzuraţi a la csibi pe AVRAM IANCU… iar boxele ca pe vremea lu ceaşcă atunci când se suprapuneau aplauzele reale cu cele înregistrate…

    fain material şi realist…

  5. Suporter visiniu

    In primul rand sunt foarte mandra ca sustin echipa de fotbal CFR cluj, am fost joi la stadion si m-am amuzat de tertipurile folosite de muri si arpi pentru a limita urmarile unui meci acasa cu U cluj, macar in mandria proprie.Cine a vrut sa mearga la meci a mers.In nici un caz nu mi-a fost rusine, mi s-a parut o chestie desteapta, nu corecta , dar desteapta.Articolele cu karaoke, cu playback se uita, amenzile se platesc si oricum fiecare club de fotbal e liber sa procedeze cum vrea.In toata lumea se fac lucrurile astea intre cluburi rivale, un search pe google si gasesti , vezi dinamo-steaua cel mai aproape.Toata lumea stie ca U e cea mai iubita echipa in cluj, dar nu e singura. Se stia ca vor veni fanii ucluj in numar maxim maxim maxim, bine nu chiar 10.000 cat au promis si promis pe la toate televiziunile, se stia ca vor ragi din toti rarunchii sa ii vada o tara intreaga ,bine aceeasi tara intreaga care i-a catalogat drept cea mai violenta galerie din tara. Bizar, nu crezi?Comparatie intre pinguinii agatati, nu spanzurati si Avram iancu sincer e infantila din partea ta. Ceea ce nu intelege toata lumea din tara si voi stiti dar nu vreti sa recunoasteti este ca numarul sustinatorilor CFR anii acestia a luat putin avant, bine sustinatori care vin la meciurile de acasa, dar nu merg in deplasare pentru ca nu sunt copii de 18 ani care nu au altceva de facut.Stiu ca ai sa spui ca e ceva normal cand iei campionate, castigi cupe, etc dar totusi sa ai media de spectatori pe teren propriu cea mai mare din tara un an intreg nu stiu ce sa zic, sa te intreb daca la voi se intampla asa ceva? De fapt nu prea ma intereseaza oricum. Eu nu sunt din cluj, m-am mutat aici de 10 ani, nu stiu ce inseamna discriminarea si ura fata de unguri , unguri cu care traiti si lucrati de atatia ani pana nu am ajuns in cluj. Si mai stiu un lucru, in afara de unguri , care e ceva “nativ” din pct vostru de vedere sa tina cu cfr, in afara de cei ce se nasc sau stau in gruia ; restul orasului tine cu u cluj. Da, poate aveti dreptate, si tatal meu care este ardelean nascut in Cluj tine cu ucluj pacat ca atunci cand l-am intrebat 5 jucatori de la ucluj nu a stiut sa imi spuna decat vreo 2…asta ma distreaza pe mine, in afara de galeria voastra la care media de varsta e supraestimata la 20 ani, tine cu voi tot orasul , pacat ca doar cu titlu onorific. Sincer asta mi-a placut la cfr civilizatia , am f multi prieteni sustinatori ai ucluj si iti mai spun un lucru si am incheiat , daca nu ar fi rautatea din limbaj, atitudinea sfidatoare si primitiva la adresa celor ce iubesc culorile visinii poate ca mi-ar fi mai simpatica echipa alb negru. Apropos de rautate colegii de scoala ai nepotului meu cand a mers a doua zi la scoala l-au intrebat daca a mers cu fularul visiniu la gat , ca nu i-a fost frica????Asta are un pic legatura cu galeria alb negru mult iubita.In fine, asta am vrut sa iti spun ca nu m-am simtit deloc umilita, sustinatorii cfr-ului poate ca nu canta atat de tare, dar noi mergem sa ne vedem echipa la 1000-2000 km distanta , suntem aproape si asta e tot ce conteaza. si oricat ati incerca sa convingeti o tara intreaga ca in cluj e iubita doar universitatea , ce ramane de facut e sa va repetati zilnic pana incepeti si voi sa credeti. Numai bine, te salut.

  6. Suporter visiniu

    A si apropos a fost derby-ul CFR Cluj –Universitatea Cluj, celalalt a fost in tur anul trecut la Alba Iulia.

  7. suporter visiniu: felicitari pentru comentariu si mersi. Ai atins destule puncte polemice.

  8. suporter sau spectatoare??? 🙂
    infantilă eşti tu spectator sau spectatoare 🙂 imaginile vorbesc şi faptele, dar ia zi apropos de civilizaţie treaba cu petarda de la meciul cu Timişoara o fost tot un aspect de civilizaţie a la csibi…

  9. Suporter visiniu

    Mesaj pentru fanu cu care nu am avut treaba, eu am trimis msj pentru farcash, ok am gresit persoana care a amintit chestia cu spanzurarea pinguinilor, scz.
    Oauuu, ce dragute filmulete, pacat ca nu ti-am inteles faza…trebuia sa ma prind ca ce???ca romanii sunt tarani si circari..asta stiu de mult, aa trebuia sa ma prind ca „galeria kvsc ” cum zici tu canta piesa cvasicunoscuta de pe la nunti???stai un pic..ungurii, bozgorii de la cfr stiu romaneste..evrika. Sunt suporter nu spectator, oricum as fi nu conteaza pentru discutia data, important e ca vb in cunostinta de cauza. Nu vreau sa fac o nuvela din aceste discutii, dar scopul postarii video e neinteles..ai video cu suporteri cfr boxand cu copii, abuzand de femei, lovind batrani sau …? lovind fotbalistii peste maini si cap cu rangi de metal?aaa, nu, astia erau sepcile rosii, scz…sau trebuiau sa cante tot drumul ___ u?? sau?
    Daca erai atent la continutul mesajului era vb de comparatie infantila, nu de persoana infantila, deci eu nu te-am facut infantil, oricum numai bine iti doresc, apropos de civilizatie.

  10. in pacate fanu cam exagereaza, i-am zis si eu.

  11. Am şi un astfel de video dar l am păstrat pentru acum.

    Oricum nu îmi dau seama de când unele muieri brusc se pricep la fotbal dar mă rog…

    … cât despre români să ţi fie ruşine cum vorbeşti se vede treaba că eşti găzduită de România devreme ce desconsideri neamul românesc… încearcă te rog o telenovelă de pe duna sau alte posturi tv specifice profilului din deal…

    aşa i domnule Tibi Fărcaş şi eu dar şi jurnalisul Cimpoeru sau Pilu Bănoi exagerăm, suntem extremişti şi jignim fiindcă nici eu dar mai ales jurnalistul Cimpoeru sau Pilu Bănoi nu preferăm culoarea vişinie sub nici o formă, nici măcar sau mai ales atunci când ea este politic corectă… nici măcar sau mai ales când este a la căldicelu vieţii… şi uite de aia nu mai fac nici un comentariu pe blogul tău fiindcă prefer Buletin de Cluj, un blog care are curaj să scrie despre ceea ce mulţi au ales să tacă sau să fie taciţi… oricum vine ziua aia când mulţi vor înţelege de ce nu se poate face reconciliere între tradiţie şi imitaţie…

  12. @Suporter visiniu
    Mandria, ca mandria, da’ carte de munca de suporter ai ? Sau iti sustii echipa „la negru” ?

  13. Suporter visiniu

    Multumesc Tiberiu Farcash pentru parerile tale, nu am sa mai continui comentariile pe acest subiect, nu are rost daca lezez asa tare cititorii tai din epoca de piatra. Iti doresc Sarbatori de Paste fericite si linistite.

  14. suporter visiniu: si eu iti multumesc de comentarii. din pacate nu ai interlocutori prea inteligenti. Discutia a degenerat cum se intampla ca dde fiecare data. Ma intreb daca putem discuta de acest subiect fara patima. Iti urez Paste Fericit si succes in campionat, ca nu traversati o perioada buna. Dar macar aveti satisfactia trofeelor castigate.
    Noi, U-istii ne revenim incet incet si speram sa facem treaba buna.
    fanu: esti liber sa postezi sau nu comentarii, e o lume libera! Asta nu ma impiedica sa vad ca ai o argumentatie extremista din cale afara.

  15. @CJ-07-CFR : afara afara cu ungurii din tara au scandat chiar si ungurii din galeria U-ista.

  16. Suportera visinie aparuta peste noapte la fel ca 95 % dintre aplaiudacii din gruia , la voi totul e creat artificial ! Si sa nu iti cunosti istoria mi se pare cea mai mare blasfemie posibila ! V-am aratat ce inseamna sa iubesti cu adevarat ! Nu pt pachete de mancare si trofee ! NUMAI „U”

Lasă un răspuns

